19 Kasım 2013 Salı

Mantarlı kiş ve bitmek bilmeyen tadilat..

Merhaba canım dostlarım..
Uzun zamandır bir varmış bir yokmuş misali bir görünüp bir kayboluyorum, ama malumunuz daha önceki postumda yazdığım gibi evde tadilat işlerimiz vardı..Sıkıntılı bir dönem geçirdim birde istediğim gibi olmadı..Yaptırmaya karar verdiğim firmayla tarihlerde anlaşamayınca, birde önümüzde bayram olunca büyük tadilata girişmeyelim 2 odayı değiştirecektik onları halledelim ,asıl tadilatı bahara yaptırırız dedik ..Boyacılarla anlaştık.Mobilyalarımızı değiştirceğimiz için onlarla da anlaştık ama gel gelelim o iki oda bir türlü bitmedi ..Bukadar mı aksi gider bir iş..3 hafta sürermi iki odanın boyanması deli ettiler beni.Boya bitti mobilyalarda sorun çıktı..1,5 aydır duvar ünitemin kapaklarını yapıp getiremediler..Getiriyorlar yok çizik yok rengi farklı ,hala kapaksızım siz düşünün ..C.tesi günü yine getirdiler yine birinin renk tonu farklı biri çizik..O kapakları öyle kabul etmiyorum diye birde ben memnuniyetsiz oluyorum..Başkası olsa çoktan kabul etmişti diyorlar ..Ben ikinci el mi mobilya alıyorum, siz sıfır araba almaya gittiğinizde bir kapısının rengi farklımı alıyorusunuz deyince susuyorlar..Bu insanları anlamak mümkün değil nasıl ustalar bilmiyorum .. Ucuz yaptırsam uyduruk firmalara gitsem diyicemki ucuz etin yahnisi bukadar oluyor ama hem bir dünya para verip hemde istediğin gibi olmayınca üzülüyor insan..Ne sabır kaldı bende ne heves..O büyük tadilatı bahara nasıl yaptırırım bilmiyorum..Gerçekten ustalarla, insanlarla ugraşmak çok zormuş..
Birde bu arada kardeşimin evine hırsız girdi..Bizde moraller iyice bozuldu..Şimdi taşınıcaklar benim evime yakın ev bakıyoruz .. Yakın oturalım diyoruz.. Yani durumlar böyle dostlarım..
 
 


 
Bu pazar 2-3 aydır görüşemediğim kuzenlerimi ağırladım..İlaç gibi geldiler.. Güldük, eğlendik ,oyunlar oynadık..Moralimiz birazda olsa yerine geldi .. O gün menümde midye börek,buğday salatası , vişneli çikolatalı kedidilli pasta ve Reyhan kokolu mutfağım bloğunun sahibi sevgili Sehrinazcığımın meşhur mantarlı kişi vardı..İlk kez denediğim mantarlı kişe biz bayıldık..Sizde bu lezzeti muhakkak tadın diye tarifini paylaşmak istedim..Menümdeki diğer lezzetlerin tarifleride önümüzdeki postumda olucak..
 
 
 
MANTARLI KİŞ
 
Malzemeler
 
Tabanı için
150 gr. tereyağ ( oda ısısında )
1 yumurta
2 çorba kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
2,5-3 su bardağı un
tuz
 
 
Üzeri için
500 gr. mantar
2 adet kuru soğan (piyazlık dogranmış)
1 adet kırmızı biber (doğranmış)
3 adet yeşil biber (doğranmış)
3 çorba kaşığı sıvıyağ
tuz
kekik
 
En üst kat için
1 küçük paket krema (200 ml.)
1 yumurta
1 su bardağı kaşar rendesi

Yapılışı: Öncelikle taban hamurunu hazırlamak için malzemeler bir kaba alınıp, ele yapışmayacak ve de çok sert olmayacak bir hamur elde edilir. Hamur yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba döşenir. 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirilir. Kuru soğan ve biberler bir tavaya alınıp sıvıyağda kavrlur. İçerisine mantarlar eklenip suyunu çekene kadar kavrulmaya devam edilir. Tuz ve kekik eklenip ocaktan alınarak pişen hamurun üzerine yerleştirilir. Krema, yumurta ile çırpılıp içerisine kaşar eklenip karıştırılarak mantarın üzerine dökülür. Fırında üzeri kızarana kadar bekletilip ılık olarak servis yapılır...
 
Afiyet olsun:))
 
 

4 yorum:

  1. kızkardeşine geçmiş olsun canım.mantar yemediğim için kiş bana göre değil ama sunum çok güzel.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Off off allah kolaylik versin. Ustalarla ugrasmak zor is

    YanıtlaSil
  3. Canım Sevil'ciğim, seni özlemişiz.
    Çok üzüldüm yaşadığın talihsizliklere, kardeşinin evine hırsız girmeside cabası.
    Dilerim en kısa sürede normale döner herşey.
    Masa muhteşem görünüyor. Ellerine sağlık canım.
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  4. kış harika görünüyor ellerinize sağlık kardeşınızede cok gecmıs olsun bızımde bayramdan once başlayan tadilat hala bitmedı cok zor gercekten

    YanıtlaSil