12 Kasım 2012 Pazartesi

Hırvatistan & Dubrovnik & Old Town - 1.gün

Herkese Merhabalar öncelikle:)

İlk kez ailemden uzak bir bayram geçirceğim için içim biraz buruk olsada ,işin ucunda gezmek vardıya değmeyin keyfime:))Çok güzel bir bayram tatili geçirdim..4 günde bol bol gezdim, yedim, içtim..Kiloları alıp döndüm .:))Bu 4 günde hergün başka ülke topraklarına geçip farklı yerlere gittiğimiz için size her günü ayrı ayrı yazıcam.. Bol resimli postlarıma başlıyorum..

Bayramın 1.günü Adriyatik denizi sahilinde bulunan ,Adriyatiğin incisi olarak anılan, UNESCO'nun Dünya Mirası Listesinde yer alan ,Hırvatistan'ın Dubrovnik şehrine uçtuk..Tüm uçak tura aitti..Rehberimizin dediğine göre bayram tatili için Dubrovnik'te yaklaşık 5000 tane Türk turist varmış..
Uçak dubrovniğin üzerine gelip alçaldığında yeşil dağlar turkuaz ve lacivert renkli bir denizle bizi daha havadayken mest eden bu şehri görünce keşke yaz olsaydıda denize girebilseydik dedim..

Dubrovnik 1971 yılında savaşlardan korunmak için ,askerden arındırılmış bölge ilan edilmiş.1991 yılında Hırvatistan'ın Yugoslavyadan ayrılışı sırasında çıkan iç savaşta, Sırp güçler tarafından kuşatılırak, bombardımana tutulan Dubrovnik şehri büyük hasara uğramış..2005 yılında da UNESCO'nun başlattığı restorasyon çalışmalarıyla bugünkü görünümünü kazanmış ..
Dubrovnik Old Town (Eski şehir )ve Yeni şehir olarak iki bölümden oluşuyor..Ama gezilmesi gereken tarihi içinde barındıran bölüm Old Town..
Havaalanından Old Town yani eski şehire gitmek için otobüslerle yola çıktık..

otobüsten manzara
Old Town'a gidebilmemiz için Dubrovniğin Pile bölgesine gittik ve otobüslerden indiğimiz bu meydan  Pile meydanı...

Pile Meydanı
Yüksek duvarlarla çevrili ve araç trafiğine kapalı olan  Old Town'un 4 giriş kapısı var.. Pile, Ploce,Peskarija ve Pontaen ..En önemli girişi Pile kapısı, Pile meydanının tam karşısında bulunuyor..

Pile kapısının tam üzerinde şehrin koruyucusu olan Aziz Vlaho'nun heykeli var..Aziz Vlaho ,Aziz Blaise ismiylede biliniyor..Sivaslı bir ermeni olan bu aziz başka bir azizin rüyasına girip Venediklilerin şehre saldıracağını haber veriyor.. Rahipte bu rüyayı dikkate alarak, alınan önlemlerle şehrin kurtarılmasını sağlıyor..Bu sebeple Aziz Vlaho'nun heykeli şehrin koruyucusu olarak Pile kapısının üzerine yerleştiriliyor..

Pile kapısından girince zeminde parlak taşları, sağında ve solunda hepsi bir örnek olan  2-3 katlı taş binalarıyla, pile ve ploce kapılarını birbirine bağlayan şehrin en geniş caddesi Stradun karşılıyor sizi..Stradun Old Town'un merkez caddesi..Caddenin girişinde ve sağında 15.yy da yapılmış, 16 bölümden oluşan Büyük Onofrios Çeşmesi bulunuyor ..Halen suyu içilen bu çeşmenin tam karşısındaysa Fransiskan Manastırı bulunuyor..Bu Manastır 14.yy da yapılmış ve halen kullanımda olan dünyanin en eski 3. eczanesine ev sahipliği yapıyor...

Fransiskan Kilisesi

Stradun caddesi

Stradun caddesinde bulunan binaların altlarında hediyelik eşya dükkanları, restoranlar cafeler bulunuyor..Caddenin sonuna  Loggia meydanına ilerliyoruz..Loggia meydanında Roma rakamlarıyla saati gösteren tarihi saat kulesi,saat kulesinin solunda geçmişte darphane ,gümrük ofisi ve mahkeme salonu olarak kullanılmış Orta çağ dönemine ait en iyi korunan yapılardan biri olan  Sponza Sarayı , sağında Rectörler sarayı ve Aziz Vlaho kilisesi ortada ise,Orlando heykeli bulunuyor..

Loggia Meydanı

Sponza Sarayı
Aziz Vlaho Kilisesi
Orlando Heykeli

Rektörler Sarayı
Gundulic meydanı
Saat Kulesiyle ,Sponza sarayı arasındaki kapıdan eski limana çıktık..

Limanı dolaştıktan sonra turun bize tanıdığı serbest zaman süremizde, ilk önce yanımızda bulunan Euroları, Hırvatistanın para birimi olan Kuna'ya çevirmek için bankaya gittik.Şehirde euroda geçiyor ama para üstünü kuna olarak veriyorlar..Kunaya çevirip ,euro hesabı yaptıkları içinde kuru çok düşük alıyorlar diye herkes, ilk önce döviz bürolarına ve bankalara yöneldi.. En iyi kuru bankalar veriyor ve pazar günleri bile öğlen saat 12 ye kadar açıklar..1 Euro 7- 7,5 kuna arası değişiyor..Daha sonra Stradun caddesinin sağında ve solunda bulunan arka sokakları keşfe çıktık..Bu daracık sokaklardada restoranlar, oteller, hediyelik eşya dükkanları, apartmanlar  ve küçük bakkal tarzı 2-3 market vardı..

Old Townda sadece 3 tanınmış marka gördüm..Bunlardan Gant ve Replay şehrin içinde ,Accessorize ise Pile meydanındaydı..Giyimle ilgili bulunan tüm mağazalar küçük butikler şeklindeydi..Eski şehirden çıkıp otobüsümüze binmek için Pile meydanına geri döndük ..
Pile meydanında bankların bulunduğu küçük bir park var ..

pile meydanı

Bu küçük parkta biraz soluklandıktan sonra tur rehberimizle buluşup ,otobüsümüze binip otelimize doğru yola koyulduk..Otelimize giderken Split yolu üzerinde bulunan modern şekilde yapılmış köprüyü gördük..Dubrovnikte gördüğüm en modern yapı diyebilirim..

Otelimiz oteller bölgesi olarak bilinen Babin Kuk' taydı. Otele gidip yerleştik..Otel sadece oda kahvaltı olduğundan akşam yemeğini ya otelde yiyecektik yada şehire inecektik.Yeni şehrede gidebilirdik ama gezip görülcek pek bir yer olmadığını söyleyen rehberimizi dinleyip,yemek için Old Town'a gitmeye karar verdik..Otelimizin önünden Pile meydanına giden otobüsler kalkıyordu..Otobüsler biletli..İsterseniz bilet satış gişelerinden, isterseniz şöförden bilet temin edebiliyorsunuz..Yalnız şöförden alınan daha pahalı olduğu için biz otelimizde hediyelik eşya satan dükkandan ,kişi başı tek seferlik 12 kuna karşılığı temin ettik biletlerimizi.Yani geliş gidiş 2 kişi 48 kuna tuttu..(6-7 euro )Bana biraz pahalı geldi..Dubrovniğin neresinden otobüse binerseniz binin son durak Pile..İsterseniz pile meydanında taksilerde var ulaşım için onlarıda seçebilirsiniz..
Pileye varınca karnımız çok aç olduğu için dolaşmadan yemek yiyeceğimiz mekana doğru ilerledik..

Sırp saldırılarında şehirde bombalanan ,yanan yani şehirdeki hasarı gösteren harita

Büyük onofrios çeşmesi

Stradun caddesi
İtalyan mutfağı makarna, pizza, risottoyla, deniz ürünleri rahatlıkla bulabileceğiniz ana yemekler..Restoranlarda çok dolu değil..Biz ilk akşamki tercihimizi tavsiye üzerine gitmek istediğimiz, pizzacıdan yana kullandık..Stradun caddesinin paralelinde Za rokom sokağında bulunan Mea Culpa'ya gittik..
Ne sipariş versek diye düşünürken yan masalardaki pizzaların devasal olduklarını gördük..Eşimle ben Funghi olarak adlandırılan, domates peynir ve mantardan oluşan bir pizza söyledik..Önümüze gelen pizza elde açılıp, taş fırında pişmiş, incecik hamurlu çıtır çıtır ve mis gibi olan bir pizzaydı..Seçtiğimiz pizza ,bira ve kola toplam 102 kuna tuttu yani 15 euro civarı..Lezzeti olduğu kadar fiyatınında çok uygun olduğunu gördük..Yan masalarımızda hep Türkler oturunca tüm masalar muhabbet içinde yedik pizzalarımızı..:)
Restoranlarda marketlerde mağazalarda satıcılar kasadakiler çok iyi ingilizce konuştukları için dil sıkıntısı yaşamıyorsunuz..Hatta bazı restoranlarda Türkçe menüler bile var hatta bazıları türkçede konuşabiliyor..:)

Karnımız doymuş ,muhabetle yüzümüz güleç olmuş , yediklerimizi eritelim diye başladık Old townu dolaşmaya ..Akşam 8 den sonra yollar boşalıyor..50.000 nüfüsu olan Dubrovniğin eski şehrinde sadece turistleri görüyorsunuz akşam saatlerinde..O turistlerin çoğuda Türk olunca Türkiyede gibi hissettik kendimizi :))
Dubrovniğin tek camisi DZ.Amija ..aslında camide değil binayı sonradan mescit haline getirmişler..

Şehirde hiç tabela yok..Yanlız mağazalar, restoranlar önlerindeki sokak lambalarına kendi isimlerini vermişler..Çok hoş olmuş bence..Şehrin akşamki görüntüsüde gündüz görüntüsü kadar büyüleyici geldi bana.
Şehrin güzel görüntüleri karşısında mest olduktan sonra, sabah erken kalkıcağımız için otele dönmeye karar verdik.Pile meydanına vardığımızda karşıdan karşıya geçmek için yaya geçidinin önüne gidip kaldırımda durduk..Çünkü araba geliyordu ve ışık yoktu..Araba önümüzde durdu ve biz geçtik..:))Şaşırdım meğersem orda öyleymiş.Şehirde hiç korna seside yok..Bu durum çok hoşumuza gitti..Bizim ülkemizde değil yaya geçidi ,yeşil ışıkta bile size öttürülen korna seslerini duyabilirsiniz..Bu durumu düşününce kendi ülkem için üzüldüm..
Bu günlük bukadar :)Sizi Old Town'un bana göre güzel görüntüleriyle başbaşa bırakıyorum ve
herkese güzel bir hafta diliyorum..:))

Gundulic meydanı
Rektörler sarayı

1. canım benim hoşgeldin...
    bende bu kız post girmiyor diye seni merak etmiştim...
    valla çok iyi geldin...
    çok güzel fotolar çekmişsin...
    objektifine sağlık...
    harika bayıldım....

1. hoşbulduk canım benim..
      2400 tane resim çekmişim..yazıları resimleri ayarlamak, birde bu aralar eve sabah çıkıp akşam girdiğimden tamamlayamadım birtürlü canım..neyseki bu sabah bitti ve hemen yayınladım tatlım..
      beğendiğine sevindim canım şirinem..teşekkürler..

2. tatlım varsa devamnı bekliyoruz yayınlarının :))
      öptüm çok...

2. sayenizde bende gezdim ...çok teşekkürler bu güzel paylaşım için ...

1. ne mutlu bana size böyle hissettirebildiysem :)

3. Canım Merak etmiş, özlemiştim seni :)
    Sevil'ciğim, fotoğraflar harika, sen harikasın...
    Gezmiş gibi olmak ta ne güzel sayende :)
    Keyfin böyle hep bol olsun....
    Mutlu haftalar...

1. dün gördüm mesajını canım ..teşekkür ederim beni unutmadığın için :)bende özledim seni :)
      Bir türlü fırsat bulup bilgisayar başına oturamıyorum şikayetçiyim bu durumdan çünkü çok özlüyorum bloguma yazmayı sizlerle sohbet etmeyi ..
      çok teşekkür ederim canım arkadaşım hepimizin keyfi bol olsun hep mutlu olalım inşallah..

4. Ne güzel bir bayram tatili olmuş Sevilcim sayende bizde resimlerle biraz bilgilendik......

1. Evet canım yorucu ama çok güzel ve değişik bir bayram geçirdim bu sefer..ne mutlu bana ozaman :))

5. Ne güzel bir bayram tatili olmuş Sevilcim sayende bizde resimlerle biraz bilgilendik......

1. teşekkür ederim öznurcum..ne mutlu bana :))

6. çok güzel bir tatil olmuşa benziyor...gezmek görmek gibisi yok....

1. kesinlikle bende size katılıyorum gezmek görmek gibisi yok :)

7. Offf sefanız olsun Sevil
    Darısı başımıza :)

1. teşekkür ederim emrecim:)
      İnşallah canım sizede gidip görmek nasip olur inşallah..

8. sevilciğim hoşgeldin canım
    özletiyorsun bu aralar kendini
    ne güzel fotoğraflar bunlar
    sende çok güzel görünüyorsun
    öptüm sevgiler...

1. hoşbulduk canım benım :)
      evet bu aralar biraz öyle oldu..günler bana yetmiyor sanırım canım..yetişemiyorum herşeye ve sizleri çok özlüyorum..
      beğendiğine sevindim canım :)bende kocaman öpüyorum:))

9. Hoş geldin Sevil'cim,ara çok açıldı ama sebepleri yorumlardan okudum sağlık olsun da önemli değil gerisi, sonuçta aldık haberlerini .Maşallah güzel bir tatil olmuş,eşim geçen yıl iş dolayısı ile gitmişti .Beni de ilk fırsatta götüreceğini söyler durur,bakalım:))Sefan olsun arkadaşım,diğer yerlerden de bol resimler bekliyorum..Sevgiler:)

1. hoşbulduk canım arkadaşım:)evet haklısın biraz arayı açtım bu aralar ..nezle oldumda postumu yazdım..sevinsemmi üzülsemmi bilemedim hasta oldum diye ama fırsat bu fırsat yatıp aldım bilgisayarı elime başladım postumu hazırlamaya:)
      evet canım güzel bir tatil oldu benim için..bende ilk kez yurtdışına çıktım ..inşallah sende ilk fırsatta gider görürsün canım oraları doğal güzelliği gerçekten görülmeye değermiş çünkü..
      teşekkür ederim canım benim..::)en kısa zamanda onlarda geliyor..
      çok öpüyorum seni..

10. Süper kareler paylaşmışsın canım. Güzel bir gezi olmuş anlaşılan

1. beğendiğine sevindim canım..:)evettt çok mutlu olduğum için güzeldi canım:)

11. Canım arkadaşım yazılarını özlüyorum ben ya .Hep yaz.
    canım resımler cok guzel gezdıgınız yerler cok guzel zaten anlattıgındada soylemıstım ınsallah bızede nasıp olur buralara gıtmek.
    Dıdım tatılınden daha ıyi geldı bu tatıl sana.Insallah tum tatıllerın boyle mutlu guzel gecer

1. canım benim artık çok özletmiycem yazılarımı :)))hatta birde bir ara yine görüşsek daha iyi olucak dimi :))
      inşallah canım benim sizde gidip görürsünüz ilk fırsatta oraları..
      kesinlikle canım..didim tatilinden çok daha iyi geldi bana ..
      amiiiinnn canım tüm tatillerimiz hatta tüm hayatımız senin benim herkesin hep mutlu geçer..

12. tatil için harika bir seçim olmuş canım.bu çok güzel ve şirin bir şehirden sayende haberdar oldum.gidip görmeye değer, yazdım listeye;)

1. kesinlikle gidip görmeye değer canım tarihi yapısı avrupadakilere göre çok daha azmış ..ama harika bir doğası var ailem deseki tamam bızde gelıyoruz gidip oralarda yaşamak isterim.o hiç bozulmayan doğası gerçekten insanı çok mutlu edıyor..

13. Hoşgeldin sevilcim uzun zamandır blogda olmayışın yine fark ediliyordu. Çok güzel bir bayram tatili geçirmiş oldun fotoğraflar sayesinde ne kadar güzel bir yer olduğunu görmüş oldum. İçim açıldı bu arada çok tatlı görünüyorsun :)

1. hoşbulduk canım :)teşekkür ederim artık bu kadar ara vermemeye calışıcam elimden geldiğince:)
      evet canım güzel bir tatil oldu..inşallah sizde oğluşun doğunca gider görürsünüz oraları canım..
      teşekkür ederim canım benim :))

14. Yanıtlar
    1. çok beğendim oraları gerçekten..gelesim gelmedi :))

15. hoşgeldin canım güzel bir gezi olmuş fotoğraflarda harika:)sevgiler....

1. hoşbulduk Arzucum :)
      evet guzel oldu benim için canım..sen dubrovnikle ilgili post hazırladığındada demiştim bizde gitmek istiyoruz dubrovniğe diye ,sonunda nasip oldu bizede:))beğendiğine çok sevindim :)
      sevgiler ..

16. Hoşgeldin Sevil'cim. Fotoğraflar harika.. Çok beğendim Dubrovniği.

Bugün uğramıştım bloğuna. Senin böğürtlenli kekini denemiştim, onu yazacaktım ve senin linkini koyacaktım tarife. Fırsat olmadı yazmaya yarın artık :) Ama harika bir kek, kaç kere yaptım her seferinde bayıldı yiyenler. Teşekkürler canım tarif için..

1. hoşbulduk canım :) resimleri beğendiğine sevindim :)

öylemii ne kadar mutlu ettin beni anlatamam canım:))keki beğenmenize çok sevindim..:)asıl ben teşekkür ederim arkadasım verdiğim tarifi deneyip bana güzel yorumlarını ilettiğin için çok mutlu oldum..

17. Tam da bugünlerde yurt dışı gezisi mi yapsak derken ne de güzel bir tesadüf oldu Sevilcim.. Kesinlikle biz de gidiyoruz neresi olursa olsun farklı yerler görmek keşfetmek insana çok şey katıyor. Harikasınız,ilk olmuş ama bu zevki aldıktan sonra eminim daha çok gidersiniz:) Darısı başımıza! Harika fotograflar için de ayrıca teşekkürler,sevgiler!

1. evet canım kesinlikle çok sey katıyor..sana katılıyorum..
      evet ilk ama benim ilk canım ..eşim ab vatandası olduğu için o evlenmeden önce avrupayı bol bol dolaşmış oyüzden o benim gibi cok büyük beklentilerle ve heyecanla gitmedi ama oda beğendi dubrovniği..bense cok heyecanla gittim :))
      harika bir doğası var hele karadağ henüz resimlerini koymadım ama beni mest etti diyebilirim..
      ama dubrovniği secmemizin ilk sebebi vizesiz oluşuydu ..seneye vizeye geciyormuş değerlendirelim bu fırsatı dedik..
      inşallah sizde ilk fırsatta gidersiniz canım..

18. Harika fotolar.En çok son kareyi beğendim:)
    sevgiler

19. Hoşgeldin Sevil görseller harika iyi bir tatil geçirmene sevindim.Sevgiler..

1. hoşbulduk Mehtap ablacım:)
      çok teşekkür ederim :)
      sevgiler..

20. Sevil'im, Deniz'im, nerelerdesin sennnn. Çok özledik seni. Sensiz buralarda bir eksiklik oluyor canım. Bu arada ne güzel gezmişsiniz. Ohhh sefan olsun. Fotoğrafları çok beğendim. Diğer bölümleri de sabırsızlıkla bekliyor olacağım canım. Seni kocaman öptüm.

1. canımmm biliyorum bayağıdır yokum :(zaman sıkıntısı cekıp blogumla ılgılenemedim uzun süredir..sizleride çok özledim ;)ama artık burdayım :)
      beğenmene cok sevindim canım:)diğerleride en kısa zamanda geliyorlar canımcım..
      kocaman öpüyorum seni..

21. Gezdiğiniz yerler, fotograflar, verdiğiniz bilgiler hepsi harika. Merakla devamını bekliyorum. Hatta yemek kültürleri hakkında da yazacağınızı umuyorum. Süper.

1. beğenmeniz beni mutlu etti İlhan bey:)
      yemek kültürü yazabilceğim bir yemek kültürleri yok..yani en azından bizim gezdiğimiz yerlerde kültür olarak gördüğüm 1-2 sey dısında pek birşeye rastlamadım diyebilirim..

22. CANIMCANIM
    NE KADAR TEŞEKKÜR ETSEM AZ
    ÇOOOOOOK MERAK EDİP GİDEMEDİĞİM YERLER
    SAYENDE HEM GİTMİŞ KADAR OLDUM HEMDE GİDİNCE NERELERİ GEZMEM GEREKTİĞİNİ ÖĞRENMİŞ OLDUM TEŞEKKÜRLER TEKRAR
    HAYRILI GECELER

1. Şengül ablacım sizi gitmiş gibi hissettirebildiysem ne mutlu bana..:)İnşallah sizde gidip görürsünüz oraları..

23. Sevil, iyiki gitmissiniz cunku sayenizde bende bu guzel paylasim ile gitmis kadar oldum..Her bir resim cok guzel, sokaklar dukkanlar binalar, tesekkurler..

1. size, gitmiş gibi hissettirebildiysem ne mutlu bana :)sevgiler..

24. sevilim harika gezdim gördüm ve seni özledim:))
    öptü lezzetli kasen:)))

1. lezzetli kasem bende seni özledim :)
      çok öpüyorum ..

25. Gecesi güzel gündüzü güzel canım ya resimlere bakınca iyiki gezmişsin :)

1. evet canım gecesı ayrı guzeldi gerçekten gündüzü ayrı güzeldi..ben her haline bayıldım :))

26. merhabalar
    ben de bu yaz gitmek istiyordum buraya fakat kızım dhaa küçük olduğundan cesaret edemedim seneye kısmetse..
    sevgiler

1. merhabalar..:)
      inşallah seneye sizde minik kızınızla birlikte gidersiniz..yazın gitme fikride bence çok isabetli denize girme açısından..:)harika bir denizi var çünkü..
      sevgiler..

27. SEVİLCİM NE İYİ ETMİŞSİNDE GEZMİŞSİN AHH AHH KÜÇÜK ÇOCUKLARIM OLMASA BİRİDE BANA HADİ DESE HİÇ YORULMADAN GEZERİM.DEĞİŞİK YERLERİ KEŞFETMEK TAM BENLİK ÇÜNKÜ

1. bende sizin gibiyim..gezmek lafını duydummu değmeyin keyfime :))bende bu yüzden henüz cocuk yokken fırsat bı fırsat geziyim dedim..:)Aslında biz türklerde var bu düşünce çocuklar küçük gezemeyiz..Ama gerek bizim ülkemize gelen, gerekse dubrovnikte minicik bebekleriyle gelmiş turistler vardı..Hatta eşime söyledim nasıl bu kadar rahat geziyorlar biz olsak gezemeyiz diye..bende gezemem çocukla sanırım zor olur ..:)

28. Yazıyı okuyunca, resimleri görünce canım çekti, gezesim geldi:)İnşallah seneye darısı hepimizin başına:)

1. İnşallah çokoprensin annesi..:)seneye gezmek isteyen herkese nasip olur :))

29. şahane bir tatil olmuş cnm,benimde görmek istediğim bir yer fotoğraflarla görmüş kadar oldum:)

1. teşekkür ederim canım..inşallah sizde eşinle gider görürsünüz oraları..

30. Akşam gezdim senin gezdiğin yerlerde ,nedense geceleri biraz donuyoru internet ,kahve içeye gelmiştim,meraba dedim,gelmemiş.Bekliyorum devamlarını...

1. ne güzel gezdirebilmişsem sizi oralarda :))
      herzaman beklerim kahveye..:)
      ınternetınız sızın bulundugunuz cıvarda yogun kullanılıyorsa o saatlerde donuyor olabılır dıye dusunuyorum..
      en kısa zamanda devamı gelıcek ınsallah :))
      sevgiler..

31. Hoşgeldin... Özledim vallahi ben seni hep baktım dondümü yazdımı diye .. Sevilcim harika bir yazı yazmışsın , fotolar çok güzel . o kadar guzel yazmışsınki bır gun Dubrownik'E GİDERSEK SENİN YAZIN EN İYİ REHBER OLUR =)

1. hoşbulduk :)))bende seni özledim canım benim.:))
      beğendiğine çok sevindim..:))
      bu güzel yorumunlada beni çok mutlu ettin tatlım çok öpüyorum seni..

32. Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım ..bugun daha iyiyim:)

33. Hosgeldin Sevil :) Cok guzelbir bayram olmus,insan arada aileden uzak da kafasina gore gezmek isteyebilir yani :)) Hani derler ya yedigin ictigin senin olsun gorduklerini anlat diye...gorsellere bayildim,devamini bekliyorum.
    Sevgiler.

34. inanmıyoruuuuuuuuuuummmmm.şimdi bana yazdığın yorumu okuyup nekadar benziyoruz cümlesinden sonraaa bu yaz dubrovnik planları yapıp bilettleri almaya kadar vardırıp iş engelinden dolayı iptal etmiştik..ama var ya bu resimler şu an beni çok tetikledi:) ohh miss çok güzel gezmişsiniz yarasın valla...bu arada kot gömleğini gördüm 1.fotoda ben de bayıla bayıla giyiyorum...öptüm seniiii

35. Yayınladım Sevil'cim tarifini. Fotoğraf konusunda başarısız biliyorum ama süper lezzetli bir kekti. Tekrar teşekkürler..