4 Haziran 2012 Pazartesi

Osman Kaptanın Mutfağı:)

2 Hafta önce pazar günü eşim , annem , babam , kayınvaldem , kayınpederim , kızkardeşim , nişanlısı , kuzenim kısacası maaile yola çıktık..:))Rotamız ; 1 hafta önce açılış yapan ama bizim gidemediğimiz,Çatalca Karamandere Köyündeki eniştemin köfteci dükkanı:))

İstanbul'dan Çatalca yarım saat (tabi trafik yoksa), Çatalca'dan Karamandere Köyü de 1 saat kadar sürüyo..Karamandere Köyü Kastro Yalıköy civarında yani Karadeniz kıyılarına çok yakın olduğu için heryer yemyeşil..Yol kenarları böğürtlen, ısırgan otu ve kekik dolu ..Tabi sizde bizim gibi sık sık durup böğürtlen yemek isterseniz yolunuz bayağı uzun sürebilir:))

Köyün girişinde bulunan ,altından derenin aktığı bir köprüden geçip,köyün meydanına vardık.."Osman Kaptanın Mutfağı"tam karşımızda duruyordu..hemen içeri girdik :))Haber vermeden gittiğimizden enişteme süpriz oldu:))

kahveler bizden:))

Karnımız çok aç olduğu için ,köfte ve sucuklarımız hemen ızgaraya konuldu..Dükkanda köftenin dışında başka seçeneklerde var. Izgarada sucuk , tavuk , balık , sulu yemek ,manda yoğurdu, tatlı , çeşit çeşit peynirden  ve içinde zeytin reçelinin bile olduğu değişik reçellerden oluşan köy kahvaltısıda var..

Üstü güzel kızarmış ,içi sulu ve yediğinizde ağzınızda yağ tabakası oluşturmayan yedikçe yiyesiniz gelen köfteleri çok beğendik..Sucuklarda köfteler gibi el yapımı olup fabrikasyon olmadığından çok lezzetliydi..Üzerine köpüklü kahvelerimizi , çaylarımızı da içip yürüye yürüye köyü dolaşalım dedik..

Yeşillikler içinde heryerde derelerin , pirinç tarlalarının olduğu güllerle , papatyalarla ve ismini bilmediğim başka çiçeklerle dolu küçük şirin bir köy..Köy meydanında insanların bidonlarla geldiği veya bakkalda satılan damacaları alarak içme suyu doldurduğu çeşme , fırın , kahve , bakkal , cami , köfteci hepsi bukadar ..

Köyde eniştemin anne ve babasıda yaşıyor onlarıda ziyaret ettik..Dere kenarında ama yüksekte , çok güzel bahçesi olan tek katlı bir ev..Horozları , tavukları , civcivleri , tokat tavukları , güvercinleri türünü bilmediğim başka kuşları var..Bir sürü meyve ağacı var çilek , pepino , kivi bile var..yeşilliklerde ekilmiş harika bir bahçe..

tokat tokat diye öttüğünden biz tokat tavuğu deriz:))

Bahçede asılı bir testi vardı yanından geçerken değişik sesler geldiğini farkettik..İçine bakalım dedik ama karanlık olduğu için göremedik bizde hemen fotoğrafını çektik..İçinde küçücük bir kuş yavrusu:))Nasılda girmiş oraya hayret ettik..

Yaşlılarımızıda ziyaret ettikten sonra Osman Kaptanın Mutfağına geri döndük ..Eniştemden manda yoğurtlarımızı , fırındanda köy ekmeklerimizi alıp evimize doğru yola koyulduk..

Eğer sizde birgün Çatalca yada Yalıköy civarına gelirseniz Osman Kaptanın mutfağına uğramadan geçmeyin derim:))Çok sevdiğim eniştemin köfteleri diye demiyorum ama gerçekten çok lezzetliler...