20 Temmuz 2012 Cuma

Çikolatalı İrmikli Muhallebi

Sizde benim gibi çikolatayı ve sütlü tatlıları çok seviyorsanız, bu tatlının mutlaka tadına bakmalısınız diyorum..Geçen hafta sevgili Nurşen Aksoy'un "Nurlumutfakta" adlı bloğunda yayınladığı bu tarifi görünce, bende hemen yapmalıyım dedim.. Bu akşam yazlığa kayınvaldemlerin yanına gideceğimiz içinde, kayınvaldemlere yapıp götürmenin iyi bir fikir olacağını düşündüm..

Dün mutfağa girip ,bu güzel tatlıyı yaptım..Neden dün diye soracak olursanız..Bugün malum orucun ilk günü .. Çok sıcak ve uzun süren bu günlerde ilk orucun bana etkisinin nasıl olacağını bilemediğimden ve nasılsa 2 günde de bozulmayacağını bildiğimden ,dün yaptım tatlımı..İftarada yemek yapmama gerek yok. Bugün hazıra konuyorum ..Çünkü iftarda yazlıkta oluruz büyük ihtimal:))Eminim kayınvaldemler çok güzel yemekler yapmışlardır..:))

Dün yaptığım bu tatlıyı dayanamayıp eşimle test ettik bile..İrmik tatlısını çok severdim ama bu halini daha çok sevdim, hatta eşimle bayıldık diyebilirim..Çok hafif ,çok lezzetli ve çok pratik ,bu tarif için sevgili Nurşen ablama teşekkür ederim..Neyse lafı fazla uzatmadan bu güzel tatlının tarifine geçiyim..



Malzemeler

1 kg 200 gr süt
9 yemek kaşığı irmik
10 yemek kaşığı şeker (ben  akçaağaç şurubu kullandım)
 1 limon veya portakal rendesi
1 paket bitter çikolata
50 gr margarin
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı hindistancevizi

Yapılışı: Süt ,şeker ,limon rendesi ve vanilyayı hafifçe ısıtın..Isınan sütlü karışımınıza, irmiğinizi ekleyin..Kısık ateşte muhallebinizi göz göz oluncaya kadar pişirin.Pişen muhallebinize margarini ekleyin..Muhallebizin yarısını başka kaba alın,içine hindistan cevizi ekleyip karıştırın..Tencerede kalan diğer yarısına da çikolatanızı ekleyip,iyice eriyinceye kadar karıştırın..Evdeki şekilli bir kek kalıbını hafifçe ıslatıp,önce çikolatalı muhallebiyi boşaltın.Daha sonra onun üzerine dikkatlice beyaz muhallebinizi boşaltın..Buzdolabında 1 saat bekletin..İyice soğuyunca ters çevirin..Kolayca çıkacaktır..
AFİYET OLSUN..
Herkese güzel haftasonları diliyorum..
Sevgiler..


76 yorum:

  1. Sevilcim ilk yorumu ben yazım istedim, ellerine sağlık,çok güzel olmuş..Beğenmenize çok sevindim,bizde çok severek yiyoruz..Aslında tam ramazanlık bir tatlı..Afiyet olsun..Hayırlı Ramazanlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel lezzetle bizi buluşturdugun için asıl ben çok teşekkür ederim Nurşen ablacım:))begenmek ne kelime bayıldık..biz pek şerbetli ttalı sevmediğimizden bu tatlı tam ağzımıza layık oldu:))

      Sil
  2. Ellerine sağlık arkadaşım,hakikaten çok lezzetli görünüyor.Sıcaklarda bende sütlü tatlıları tercih ediyorum.Bu tatlıyı mutlaka deneyeceğim.Sizlere afiyet olsun.Hayırlı iftarlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım ..görüntüsünden daha lezzetli olduğunu söyleyebilirim:))sizede hayırlı iftarlar..

      Sil
  3. Hımm ellerine sağlık tatlım... Bende geçen gün yaptım ama irmiği biraz fazla koymuşum kalıptan kötü çıktı amaaa süsleyerek kurtardım...
    Afiyet olsun Sevilcim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimki kalıptan cok kolay cıktı sanırım çıkmaz diye biraz fazla suladım kalıbı:))yeterki tadı güzel olsun sizinde ellerinize sağlık:))kocaman sevgiler ..

      Sil
  4. ama bu çok güzel görünüyor.....
    akşam iftardan sonra banada yolla canım...
    çayla iyi gider...
    karnım acıktııııı...
    yemek kokuları burnumda tütüyor...
    öptüm kocaman...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yollarım canım sen yeterki iste..
      benim acıkmadı ama çok susadım ..
      babam hep der bize kulaklar uzamış diye .:))gerçekten kulaklarım uzadı halsızlestım..:))
      bende öpüyorum canım

      Sil
  5. Çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık :). Allah kabul etsin orucunuzu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :))amin inşallah kabul olan oruclardan olur..

      Sil
  6. Merhaba, iade-i ziyarete geldim. Tatlı ise müthiş tam benlik bir lezzet. Ellerine sağlık. Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldınız beni memnun ettiniz:))çok teşekkür ederim..
      sevgiler..

      Sil
  7. Hayırlı Ramazanlar ve Ellerine sağlık canım:)
    Soğuk soğuk iftar sonrası ne yenir:.)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :))
      iftara erebilirsem yeriz umarım :))tansiyonum düştü birazcık sanırım
      sevgiler..

      Sil
  8. Çok güzel görünüyor Sevil'ciğim, Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. bu yaz sıcağında güzel bir iftar tatlısı olur. Yapayım ben bunu. ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor:) oruçluyken blogları gezmek iyi fikir değil galiba aniden böyle lezzetli şeyler çıkabiliyor karşına:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:))aslında haklısın insanın ister istemez canı çekiyor birazcık :))

      Sil
  11. Ellerinize sağlık çok leziz gözüküyor.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Hayırlı ramazanlar irmikli şeyleri çok severim görüntü harika ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. enfes bir görüntü .....
    ellerine sağlık....
    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  14. Sevil ne yaptın seeeeen :)))) Ben bunun aynısını yapıp da yiyene kadar şimdi nasıl duracağım yerimde. :S İrmikle yapılan bütün tatlılara bayılırım beeeen... Bunu da hemen deneyeceğim. Ama inanılmaz üşengeç biriyim yemek konusunda. :(( Bir de bendeki de ne şanssa; ne çok yemek yapan bir annem oldu ne kayınvalidem. Şöyle, güzel çay menüleri yapan bir arkadaşım olsa... Böyle güzel güzel şeyler hazırlayıp beni çaya çağırsa... Hatta her yaptığını bana denettiren bir mutfak şefi komşum olsa fena mı olur? :(( Mutfak şeflerinin denek faresi olmak istiyorummmm, buradan duyrulur! :)) Martha Stewert'ın bir oğlu olsaydı da ona gelin gitseydim... Of, of! Ama yok... Ben de dudağımı büküyorum işte böyle mölün mölün... :( Yemekler konusunda ki bütün dertlerimi dökmüş oldum sanırım. :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah yemek yapmayı ,yeni şeyler denemeyı sevsemde bende isterdim hani mutfak şefi olan bir komşumun olmasını :))malesef yok öyle bir komşu:))boşver canım biz mutfak şeflerine taş çıkartırız:)) koş gel bana sen:))sen iste ben sana hemen yaparım çayıda koyarız yeriz misler gibi..:))

      Sil
    2. İstanbul'daysan hiç üşenmem gelirim valla. :D Tipim de ahım şahım yemek yeyici bir insana benzemez ama, açık büfe çay sofralarını görünce güm güm atan şu kalbim, sokakta Johny Deep'i görse bu kadar atmaz herhalde. :))) Biz eşimle ikimiz de gurmeyiz ama eşim benden daha hevesli yemek yapmaya. Ben genelde yeme bölümüne hevesliyimdir. :D

      Sil
    3. istanbuldayım canım herzaman beklerim:))zaten yiyipte hiç yemiyormuş gibi görünmek makbul:))hem çok yiyelim hemde hep zayıf kalalım:))

      Sil
  15. Sırf görüntüsü için bile yapılır bence. :)) Akçaağaç şurubunu nereden buluyorsunuz? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ilhan bey..Akçaağaç Şurubunu ben Organik pazardan aldım..Topkapıdan..Ama real hipermarketlerindede gördüm..

      Sil
  16. nefis bir tarif canım.denemeliyim.hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:)hayırlı ramazanlar..sevgiler..

      Sil
  17. Çikolatalı ve irmikli tatlıları çok severim .
    Nefis olmuş canım , ellerine sağlık , tarifi deneyeceğim .
    Hayırlı Ramazanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım:)sanada hayırlı ramazanlar..
      kocaman sevgiler..

      Sil
  18. Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Sizlere afiyet Olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. offfff offff....:)
    görüntüüyee bakk..
    kalbimden vurdun beni sevilciimm..:)))
    ellerine sağlık canımm:)
    uzansam alıverecekmişim gibi,capcanlı ve leziz..:)
    hayırlı ve bereketli ramazanlar dilerim canım..
    muhabbetle..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğendiğinize sevindim:))..
      bende size hayırlı ramazanlar diliyorum ..
      sevgiler..

      Sil
  20. bugün tarifinizi denedimmm :)) tam bir yaz tatlısı.. görüntüde başarısız olsam da lezzet konusunda çok başarılıydım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemene ve beğenmene sevindim canım:)olsun önemli olan lezzeti..ellerine sağlık :))

      Sil
  21. Harika görünüyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  22. off off süper görünüyor.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  23. sevilcim görüntü 10 numara eminim irmikli tatlıları sevenler için tadı muhteşemdir.irmikli tatlılara bir türlü ısınamadım, malesef :) aklım hala daha önce yaptığın seftalili tatlıda :)öpüyorum çok..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tadı benim damak tadıma göre gerçekten muhtesem canım..:))sen sevmıyorsan ozaman sana nacizane bir fikir veriyim sende bu tatlıyı irmik yerine un koyarak dene ..ben bu şekildede denemeyı düşünüyorum canım:))mutfakta careler tükenmiyor:))bende çok öpüyorum ..

      Sil
    2. bak ozaman süper olur her işi bir bilene sormak lazım dimi:bu arada ben Z.mutfakla aram oldukça kötü oyüzden yaptığım şeyler iki elin parmağını geçmez:)değişik şeyler deneme zamanım geldi sanırm .söylemesen aklıma böyle bir değiş tokuş hayatta gelmezdi :)ramazanda pek bişey yiyemiyorum ama bitince mutlaka deniyeceğim ..

      Sil
  24. Sevilim bende bu tatlıyı ilk fırsatta deneyeceğim .çok güzel görünüyor ellerine sağlık senin elin değdiyse nefis olmuştur tadıda

    YanıtlaSil
  25. ellerine sağlık canım nası nası harika görünüyor :)
    iftar için çok ideal gerçekten ben bayılırım :)
    hayırlı ramazanlar öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım..
      sanada hayırlı ramazanlar..

      Sil
  26. irmik tatlısı ve kaka0 bence muhteşem ikili.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten muhteşem ikili:)teşekkür ederim..

      Sil
  27. Sevil'cim ziyaretin ve güzel yorumun için teşekkür ederim.Tatlın harika ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Bloglari gezmek heleki gecenin bir saatinde hic iyi olmuyor karnim acikiyor herseyi yemek istiyorum :)) Bu puding te harika gozukuyor..kisa zamanda denerim diye notu aldim :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim gece gündüz farketmiyor:)) leziz yemekleri görünce benimde hep karnım acıkıyor:))beğenmenize sevindim..sevgiler..

      Sil
  29. harika olmuş şurubu merak ettim hiç bilmiyorum:((
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler handecim..akçaağaçtan elde edilen doğal bir şurup canım..bazen agave bazen akçaağaç şurubu kullanıyorum..hangisini bulursam..işlenmemiş sağlıklı olduğu için bunları kullanıyorum..

      Sil
  30. Uf! Harika görünüyor valla. Ben de irmik tatlısını severim, ama her zaman güzel olmuyor. Resmi görür görmez kalıcı tarifimi buldum galiba diye düşündüm. En yakın zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok teşekkür ederimm bende seninle aynı fıkırdeyım bende kalıcı tarifimi bulduğumu düşünüyorum:))

      Sil
  31. Bende agave ve akçaağaç şurbuyla denemelere bayılıyorum.Hiç değilse doğal ve sağlıklı, hemen denemek üzere notumu aldım.Elinize sağlık.
    www.ihlamurcum.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım bende sana katılıyorum hem doğal hem sağlıklı hemde tatlı:))

      Sil
  32. soğuk soğuk enfes olmuştur. ellerine sağlık canım afiyet olsun

    YanıtlaSil
  33. hemen denemek istiyorum...çok güzel gözüküyor.ellerine sağlık canım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  34. süper görünüyor eminim tadıda öyledir ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Hımmmm çook güzel gözüküyor Sevilcim, ellerine sağlık, eminim lezzeti de görüntüsü kadar muhteşemdir :))

    YanıtlaSil
  36. OOOOY OOOY OOY

    HEM MUHALLEBİ, HEM ÇİKOLATALI HEMDEEEE

    İRMİKLİİİ :)

    E AMA YAZIK BİZE OFF TÜM SAMİMİYETİMLE SÖYLÜYORUMKİ BİR ERKEK OLARAK AŞ ERDİM :(

    MERHABA BLOGUNUZUN KALİTESİNE SÖZ YOK

    BLOG LİSTEME ALIYORUM SİZİ


    BU ARADA MUTLAKA BLOGUMA BEKLER TAKİPÇİM OLMANIZI DİLERİM

    SAYGILARIMLA

    http://cilginkalabaliktanuzakta.blogspot.com

    http://cizman.blogspot.com

    http://camtuglasanati.blogspot.com

    YanıtlaSil
  37. Ya daha demin anneme dert yaniyordum küçükken annem bu tatlıyı yapardı bende bayılırdım ama annem unutmuştu bu tarifi demin telefonda konuşurken hatırladığı kadar anlattı işte bu tarifti bu akşam mutlaka malzemeleri alıp yapıcam çok teşekkürlerrr...

    YanıtlaSil
  38. Daha bugün anneme yıllar önce yaptığı bi tatlının tarifini hatırlaması için dil döküyordum birde ne göreyim tatlının tarifini yayınlamışsınız çok teşekkürler bu mükemmel lezzet için.

    YanıtlaSil