27 Temmuz 2012 Cuma

milföylü pasta

Dün işlerini halletmek için yazlıktan dönen kayınvaldemi akşam yemeğe çağırdım..Akşam içinde, hazırını çok yediğim ve nezamandır da  denemek istediğim milföylü pastayı yapmaya karar verdim.Nasıl yaparım diye biraz araştırma yaptım ama herkesin tarifi farklı olunca, hadi sevil gir, mutfağa bakalım sen nasıl yapıcaksın dedim:))Benim damak tadıma göre çok güzel oldu ama özellikle, çok güzel yemekler yapan kayınvalidemin ve eşimin yorumu benim için çok  daha önemliydi..Eşimle kayınvalidemin pastama ve bana söyledikleri güzel övgülerle , beğene beğene yemeleriyle güzel bir pasta olduğundan daha bir emin oldum:))Şimdi gelelim tarife:))





Çilekli Milföylü Pasta

12 Adet Milföy
Yarım kg çilek
Pudra şekeri

Muhallebisi

750 ml süt
4 çorba kaşığı tepelem un
1 çorba kaşığı tepeleme nişasta
6 yemek kaşığı şeker (Ben agave şurubu kullandım)
1 yumurta sarısı
vanilya

Yapılışı:Önce oda sıcaklığında yumuşayan ve  ikili şekilde yapışık halde olan milföyleri merdaneyle uzunlamasına açarak inceltin..İncelttiğiniz parçaları eşit dörtgenler olucak şekilde bıçakla 2 ye bölün..(Ben büyük olsunlar diye 2 ye böldüm ,siz isterseniz 3 e de bölebilirsiniz) ..Üzerlerine çatalla delikler açarak ,180 derece fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişirin ..

Daha sonra vanilya hariç, muhallebi malzemelerini orta ateşte çırpma teliyle karıştırarak pişirin..Göz göz kabarcıklar çıkıp kaynamaya başlayınca altını kapatın,vanilyayı ekleyin ve arada karıştırarak ılınmasını sağlayın

Pişip ılınan milföyleride bir kaşık yardımıyla yada elinizle bastırarak, açtığınız deliklerden havanın çıkmasını sağlayarak yassılaştırın..
Hazır olan milföy hamurlarının üzerine önce muhallebiyi serin, üzerlerinede ikiye bölünen çilekleri dizin ve tekrar milföy hamurunu koyun..Bu işlemi birkez daha tekrarlayarak pastanızı iki kat yapın..
En üstteki milföyün üzerine bolca pudra şekeri serpin ve 1 saat buzdolabında dnlendirin..
Bu pastayı arzunuza göre başka meyvelerlede yapabilirsiniz ..
Afiyet olsun..




73 yorum:

  1. Sevil'ciğim çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık..:)

    YanıtlaSil
  2. offf nefis görünüyor canım eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım..:)
      sevgiler..

      Sil
  3. çok severim canım ellerine sağlık harika görünüyor..:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim arzucum..:)
      sevgiler..

      Sil
  4. Sevilcim çok güzel olmuşlar..ellerine sağlık..Kayınvaliden ne kadar şanslı,böyle hamarat gelin dostlar başına..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim nurşen ablacım beğenmene sevindim:)
      şımardım bu güzel sözlerin üzerine çok teşekkür ederim:))bende çok şanslıyım çünkü çok seviyorum kendinisini..bir oğulları vardı benide ailelerine alınca birde kızları oldu:))

      Sil
  5. Mmmm nam nam... (Oğlum beğendiği yiyeceklere böyle tepki veriyor da bende çok beğendim hafif ve pratik)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim.. evet hem pratik hemde lezzetli:)

      Sil
  6. süpppeerr eline sağlık, böğürtlenlisini yapacağım bu akşam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım böğürtlenlisininde çok lezzetli olucagına eminim..

      Sil
  7. Çok sevdiğim bir pastadır ama hiç yapmamıştım anlatım için teşekkürler en kısa zamanda denemek isterim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim..bende çok severim bu pastayı..hazırı çok güzel olunca canım istediğinde hazırını alırım diyorsun ama evde yapılan daha bir hafif ve lezzetliymiş..:)

      Sil
  8. görüntü muhteşem. Ben hiç yemedim bu pastadan ama çocukların hoşuna gider eminim. En kısa sürede deneyeceğim...i

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim saadet ablacım ..ben sizinde hoşunuza gideceğini düşünüyorumm..:)
      sevgiler..

      Sil
  9. harika olmuş canım.nasılda canımçekti.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım.. hemen bir tane yolluyorum :)

      Sil
  10. çok güzel görünüyoor:) ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. Görüntüsü harika
    ben de hiç denemedim pratikmiş tam benlik bir lezzet :))
    ellerine sağlık.
    hayırlı ramazanlar dilerim.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim beğendiğinize çok sevindim:)
      sizede hayırlı ramazanlar diliyorum sevgiler..

      Sil
  12. oo harika görünüyor....
    bu pastayaı bende denemek istiyorum.....
    ellerine sağlık canım....
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. tatlım bana yorum bırakmışsın....
    balmum müzesi hala var ...
    balmum müzesi alışveriş merkezinin içine...
    kesinlikle gitmeliisn...
    öptüm sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım sevindim halen olmasına..eşim o tarafta calısıyor canım bir aksam onun yanına gidip bu güzel müzeyi bende görmek istiyorum..

      Sil
  14. Çok güzel bir görüntüsü var Hafif bir tatlı sanırım
    Bu tatlıdan yapmadığım için deneyeceğim tariflerime aldım bile..
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım ..evet hafif bir tatlı biz çok severdik evde yapınca daha da sevdik.:))

      Sil
  15. Hem görüntüsü hem de tarifi güzel, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. istiyorum istiyorum ben onu yemek ama ya :)
    süper görünüyor canım bayılırm ben,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :))hemen ışınlıyorum sana canım :))

      Sil
  17. çıtır çıtır mı oldu ,yoksa yumuşak mı ??çok hoş görünüyor ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ..çok çıtır olmuyor muhallebinin etkisiyle ve buzdolabında biraz bekleyince yumusuyor..

      Sil
  18. nefiss görünüyor sevilciğim.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. çok leziz görünüyor ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
  20. Ellerine sağlık canım yapmış yemiş bir de onay almış :) maşallah :) beğenmeyen utansın :)

    YanıtlaSil
  21. Bu tatlıyı da not alıyorum,daha önce denemedim kısa zamanda yapacağım:)Ellerine sağlık arkadaşım,sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  22. eminim çok lezzetli olmuştur canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  23. Sevilcim nefis olmuş canım , ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  24. Sevil'cim çok severim ve sık yaparım ellerine sağlık harika olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bundan sonra çok sık yapıcağım sanırım bu tatlıyı:))çok teşekkür ederim:)

      Sil
  25. Nihayet sizi ziyarete gelebildim:)ellerinize sağlık milföyle tatlı birlikte düşünmek garip geliyor bana denemek ve tatmak isterdim..
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk başta banada öyle gelmişti milföy ve tatlı nasıl olur diye düşünmüştüm taki yiyene kadar:).. her zaman hazır aldığımız bu pastayı ılk yedığımde bayıldım lezzetine..o yüzden seninde denemeni tavsiye ederim zeynepcim..ziyaretin içinde teşekkür ederim:)

      Sil
  26. Sevgili Sevil, pastan nefis gozukuyor afiyetlen yendigine gore de tadida superdi.ellerine saglik canim,sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  27. harika harikaa olmuşş..

    ben alsam giderken , çok kızarlarmı bana acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim:)
      ben yeniden yaparım o yüzden kızmazlar istediğiniz kadar alın:)

      Sil
  28. çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  29. Sevilim ellerine saglik cok guzel bir tarif.yine soyluuorum cok marifetlisin.Esin cok sansli.Eminim cok lezzetlidir.Bende deneyecegim ilk firsatta bu guzel tatliyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım beğenmene çok sevindim çok teşekkür ederim bu güzel sözlerin için..:) şımardım azıcık:))öpüyorum kocaman..

      Sil
  30. İşte tam bana göre bir tarif. Kolay ve lezzetli. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. sevilciiiimmm...görüntüsü harika...tadı da eminim görüntüsünden de ötedir..bana öyle bir izlenim verdi, gerçi her daim her şartta pasta sever olduğum için benden tam not sana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım beğenmene çok sevindim çok teşekkür ederim :))

      Sil
  32. harika görünüyorr ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  33. sevilim harika görünüyor hayatım ellerine sağlık. Tam bir yaz pastası olmuş. En kısa zamanda deniycem

    YanıtlaSil
  34. cok ama cok guzel gorunuyor elleırnıze saglık

    YanıtlaSil
  35. gece gece nasıl canım çekti anlatamam olsada yesem :)enfes mi enfes gözüküyor tam bir yaz tatlısı sevdiğim herşey bu tatlıda buluşmuş:)ellerine sağlık canımm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım:) ben sana ışınlıyorum hemen bir dilim:))

      Sil
  36. oldumu şimdi sakin sakin gezinirken bu nefis tadda nedir Allah aşkına oruç oruç cık cık cık

    YanıtlaSil
  37. bunu denemeyi istiyordum ama tarifi yoktu.Artık yapabilirim.Çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.Tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim..:)

      Sil