4 Temmuz 2012 Çarşamba

Gelibolu

Bu hafta sonumuza cuma akşamı yazlığa giderek başladık.Kayınvaldemler ara ara gidip gelselerde, mayıs ayından beri oradalar ..Bizse düğünlerden fırsat bulup ancak gidebildik..Özlemişim oraların kokusunu:))Gece bahçede biraz oturalım dedim ama temiz hava çarptığından mıdır nedir, gece hiç oturamıyorum hemen uyuyorum orda..Sabah mutlu mutlu uyandım .Hemen bahçeye baktım , domateslere ,biberlere olmuşlar mı diye..Biberler olmuş ama domatesler henüz kızarmamıştı..Üzümlerde şarap olma yolunda büyümeye başlamışlar :))Birazda taze fasulyeler olmuş..Bu sene ekim aşamasında hiç bulunamasamda, sabırsızlıkla bekliyorum büyümelerini..

Sonra hazırlanıp ,eşimle Geliboluya doğru yeniden çıktık yola..Kuzenimizin yazlığı var orda ve hazır oda eşiyle birlikte izindeyken yanlarına gidelim dedik..
Ara ara yol bakım çalışmalarından dolayı tek şeride düşsede yollar ,Allahtan çok kalabalık değildide rahatça gittik..Yazın yapılan şu yol çalışmalarına birtürlü anlam veremiyorum..Malkara, Keşan derken deniz yeniden göründü (ege denizi)ne güzel bir mavi..denizin o uçsuz bucaksız mavisi beni hep heyecanlandırır farklı bir huzur verir..

Kuzenimin yazlığına vardığımızda ,evin önünde bizi dünya tatlısı Rocky karşıladı..Çok sevimli, çok uysal daha ne diyim mıncıkla mıncıkla dur :))Karnımız aç olduğundan ,bizi çarşıda döneriyle meşhur bir esnaf lokantasına götürdüler..Ama giderken yolumuzun üzerinde Gelibolu mevlevihanesi vardı ..Yaklaşık 400 yıllık bir geçmişe sahip ve yakın zamana kadarda faliyet gösteren mevlevihaneyi ziyaret etmeden geçemedik tabi..

Sonra çarşıya indik ve dönerci dükkanında insanların döner için kuyrukta olduklarını gördük:))Bizde nasibimizi 5-6 dk bekleyerek aldık:))Küçük bir dükkan olduğu için insanlar sırayla oturup yemek yiyebiliyorlar..Çok beklemesekte, beklediğimize değdi diyebilirim ..Etindenmidir ,sosundanmıdır bilmem ama bizim istanbulda yediğimiz dönerlerle uzaktan yakından alakası yok..Sizinde yolunuz Geliboluya düşerse bu dönerciye uğramadan gitmeyin derim..

Karnımızı doyurduktan sonra sahilde olan cafelerden birinde de çayımızı içip ,başladık dolaşmaya ..İlk önce Fener meydanına çıktık  ..Fener parkının muhteşem manzarasını gördükten sonra aynı manzaraya sahip olan,osmanlının denizcilerinin sefere çıkmadan önce namaz kıldıkları Azepler Namazgahını gördük..İlk açık hava camisiymiş..

Daha sonra Bayraklı baba türbesini ziyaret ettik..Bayraklarımızı bağladık ,dualarımızı ettik..Allahım kabul eder inşallahh..Sonrada doğruca denize ..Genelde rüzgarlı havası ve dalgalı denizi olan gelibolu yine dalgalıydı ..Geçte gittiğimizden boş şemsiye yoktu diye, güneşin o sıcağında kalmak pek istemedik ve limandaki Gelibolu Balık Restoranına gittik..

Mis gibi deniz kokusu ,püfür püfür esen rüzgar, patates ,karides ve bira eşliğinde muhabbetimize, keyfimize diyecek yoktu:))Sonra akşam nargileye çıkarız diye, eve gidip biraz dinlendik...Ben hariç herkes nargile içti..Rüzgarla gelen akşam serinliğinde üşüdüğümden, ben yeşil çayımı yudumladım...2.günkü planımızıda yaparak günümüzü sonlandırdık..gezimizin devamı bir sonraki postumda:))

1. şu anda resimlere bakmak bile rahatlattı, kimbilir orda olmak nasıldır, çok kıskandım :)

iyi tatiller

sevgiler

1. sorma bende evde hep gittiğim tatil resimlerine bakıp keşke orda olsam diye ah çekiyorum..güzel bi yer canım hele sevdiklerinle olunca daha güzel oluyor..

2. Görüntüler harika,bizde yazlığa giderken Gelibolu'da mutlaka mola veririz tavsiye ettiğiniz dönerciyi bulmaya çalışacağım.İyi tatiller sevgiler..

1. teşekkür ederim ama tatilimiz sadece hafta sonuydu malesef :((çarşının içinde caminin karşısında :))

3. Ne güzel yerler.Devamını merakla bekliyorum.Sevgiler:)

1. evet canım gercekten guzel yerler ben çok beğendim ..ülkemizde güzel olan çok yer var ama nekadarını görebiliyoruzki..:))en kısa zamanda devamı gelıyor:))

4. 2 günde ne kadar çok şey sığıdırmışsınız,sizinle gezmiş kadar oldum,teşekürler canım.

1. evet biraz yorucu oluyor ama güzel oluyor..gezmeyıde çok sevdiğimden hiç şikayet etmiyorum yorulsamda:))böyle hissetmenize çok sevindim :))bu güzel yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim:)

5. Sevilcim nasıl güzel bir yer burası bayıldım..Sayende Geliboluyuda görmüş oldum..resimler süper...paylaşım için teşekkürler..

1. Nurşen ablacım beğenmene çok sevindim ..bende çok beğendim:))küçük ve çok şirin bir yer ..ben teşekkür ederim bu güzel yorumun için mutlu oldum ..:)

6. arkadaşım ne güzel yerlere gitmişsin öyle.resimlerdede çok güzel çıkmışsın.Resimler çok güzel kayınvalidenin yazlığı nerede orasıda çok güzel görünüyor bahçedeki biberler falan.geliboluda çok güzel.Ben hiç gitmedim oralara gitmek istiyorum.

1. canım arkadasım çok teşekkür ederim :))geliboluyu bende beğendim daha önce 1 kere gitmiştim ama böyle dolaşmamıştım..zaten küçük bir yer 2 günde bitiyor:)) ..kayınvaldemlerin yazlığı tekirdağ yenicede canım..bende seviyorum orayı istanbuldan uzaklasıp nefes alıyoruz orda..biberlerden de yedim çok lezzetliydi ..organik pazardan almıştık tohumları bu sene tüm tohumlar tuttu şansımıza..:)

7. Nasıl güzel bir haftasonu olmuş. Fotoğraflara bakınca içim gitti. Bahçede çok güzelmiş tam hayal ettiğim gibi. Manzarasıda dekorasyonuda çok hoş.

1. teşekkür ederim canım beğenmene çok sevindim :)bahçe dekorasyonu kayınpederimin:))çok büyük değil ama bizi mutlu ediyor..:)

8. fotoğraflar çok güzel, evinizde öyle....

9. sevil bayiildimıyine gezdiklerine, yediklerine kiskandim tatlim...
    turkiyeye gelip heryeri gezmek istiyorum, cok ozluyor insan yurdunu...
    kocaman optum seni, ozledim tatlim

1. canım selva ablacım tez zamanda gel inşallah..hem memleketine hem bize:))
      bende seni özledimm tatlı kirazım ..çok öpüyorum seni..

10. çok güzel resimler ..birazcık da kıskandım ..ben tatil bölgesinde yaşayıpda tatil yapamayanlardanım ...miss gibi patates eşliğinde buzzzz gibi bir bira ..ohhh oooohh..

1. resimlerimi beğendiğinize sevindim teşekkür ederim..:)tatil bölgesinde olupta tatil yapamamak zordur herhalde ama olsun sizde başka yere tatile gidersiniz..:)bizde çok severiz patates ve bira ikilisini:))

11. Çok güzel bir hafta sonu geçirmişsiniz.Bahçe harika..Güller,çiçekler..Diğer postu bekliyorum:)sevgiler:)

1. evet eğlendiğim mutlu olduğum bir hafta sonu geçirdim...en kısa zamanda geliyor :))

12. çok güzel kareler yakalamışsın canım...
    ooog gez bakalım....
    hayırlı kandiller.....
    kocaman sevgiler...

1. teşekkürler canım bu sene düğünlerden fırsat bulup pek gezemiyoruz o yuzden herfırsatı degerlendırmeye calısıyoruz.:))sanada hayırlı kandıller canım..

13. Ne mutlu geçmiş bir hafta sonu :) ne mutlu size, oh oh mis gibi lezzetler de tadılmış afiyet olsun;)

1. çok teşekkür ederim canım evet güzel bir hafta sonu geçirdim hem karnım doydu hemde ruhum:))

14. Kareler muhteşem tatlım :)) hele Rocky'e bayıldım :))))

1. teşekkürler canım:))bizde bayıldık kendilerine sanırım oda bizi çok sevdiki bol bol yaladı:))

15. Harika bir gezi olduğuna eminim.
    Görsellere bayıldım.Sayende bizler de görmüş kadar olduk.
    Bu harika geziyi bizimle paylaştığın için teşekkürler canım:)
    Sevgiler...

1. evet bizim için gercekten güzel bir gezi oldu:))bu güzel yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim..sevgiler..

16. ama haksızlık bu, birde devamı gelecekmiş :) çok özendim şimdi nasıl güzel fotoğraflamışsın. şaka bir yana canım, ohh sefan olsun gez toz dünyaya kaçkere gelicez yahu tadını çıkartmak lazım .son olarak biraz kıskandığımı itiraf etmeliyim:)

1. aynen canım bende senin gibi düşünüyorum gezelim bol bol şu 3 günlük dünyada:))gezme lafını duyuyım hasta yatagımdan kalkıp hazırlanırım hemen o derece seviyorum gezmeyı:))kıskanma sende gıdersın hatta daha güzel yerlere gidersin canımcım..

17. Harika resimler emeğine sağlık canım.